Kdo je copywriter?

22.08.2020

Kdo je vlastně ten copywriter? S čím vám může pomoci a potřebujete ho vůbec? Jak si vybrat toho pravého? Mnoho otázek a málo odpovědí, že? Troufám si říci, že pokud rozjíždíte vlastní business nebo ho chcete někam posunout, měl by být copywriter nedílnou součástí vašeho týmu. Ať už interně, či externě.

Hned na začátek, neexistuje žádný copywrighter ani copyrighter. Nebo možná někdo takový je, ale určitě nemá nic společného s psaním. Ten, kdo vám opravdu pomůže s vašimi reklamními texty, je copywriter. Jde o spojení slov copy = reklamní sdělení a writer = autor, tvůrce. Dohromady pak tvůrce reklamního sdělení.

Na copywritera se můžete obrátit, pokud budete potřebovat texty na web, posty na sociální sítě, PR články, newslettery, slogany či popisky produktů. Jeho úlohou není jen napsat čtivý článek. Měl by se na každý svůj text podívat i z pohledu marketingu. Zjistit, jaký je klientův záměr, kdo je jeho cílová skupina. Měl by vědět, co jsou klíčová slova a jaké používat nástroje. Zkušenější copywriter vám je schopný vytvořit i obsahovou strategii.

Myslete na to, že vaše texty prodávají. I když spíte. Nesvěřujte proto texty někomu, komu nedůvěřujete, nebo nemá dostatečné znalosti. Pokud najdete copywritera, který je zkušený, dodržuje termíny a jeho texty fungují, opečovávejte si ho! A zásobujte ho kávou. 😊